utorok 18. augusta 2015

Cestou necestou

Už dlhšiu dobu som chcela venovať jeden príspevok cestovaniu, teda výletom, ktoré sme za posledný mesiac absolvovali a tak som sa do toho dnes dokopala a príspevok je tu. V jednom príspevku som našu Oravskú dovolenku spomínala, no rozhodla som sa pridať ešte zopár fotiek. Orava je miesto, kde každoročne musíme zájsť. Veď bodaj by nie, je to miesto kde sme si povedali svoje Áno. Každý rok sme tam chodili a hovorili, že svadbu budeme mať práve tu. A tak sa aj stalo a bola to úžasne úžasná svadba! :) Kostol ako malý zámoček a hotel s priamym výhľadom na priehradu. Ticho a romantika. Svadba presne taká, po akej sme vždy túžili. Zasnívala som sa... Ale poďme späť do tohtoročnej sezóny! :-) Na Orave dobre,  na Orave zdravo.






















My sme taký degustátori, takže kde ideme tam jeme :-) Čo myslím je chyba ak to tak niekto nerobí, hlavne ak sa to týka iných krajín či už len stredísk. Veď iný kraj,  iný mrav a tak je tomu aj s jedlom. Každý má jedinečnú gastronómiu, ktorá si nesie niečo jedinečné. Ale je pravda, že nie každý túži po degustovaní, hodnotení či pátraní, ako si takú mňamku pripraviť doma. No mňa to baví a preto rada zájdem do útulnej reštaurácie a nechám si chutiť a inšpirujem sa čo prinesiem do našej kuchyne.
Pred dvoma týždňami sme boli na Liptove. Kedysi sme tu dovolenkovali v príjemnom hoteli priamo pod horou
a pri jazere.
Minule sme chceli ísť na obed do Salaša Krajinka. No bolo tak taaak plno. Prechádzali sme sa po areáli.  Jeden z najkrajších salašov aký som navštívila.  Vyžitie pre deti, malá chalúpka kde piekli tradičné koláče.  Viete tie veľké s lekvárom a posypané cukrom! Domček so syrovými dobrotami, zvieratá.  Reštaurácia vyzerala veľmi pekne a útulne no a zadná stena je celá presklenená a vidieť priamo na ovečky. Aj keď ja som jedlo z Krajinky nevyskúšala, oco tam týždeň pred nami bol a povedal,  že tam varia naozaj dobre a obsluha je taktiež veľmi šikovná, tak snáď inokedy.
Naše prázdne žalúdky sme ale išli naplniť inde. A oplatilo sa! Salaš u Dobrého pastiera splnil naše očakávania.  Fantastické halušky z pravej ovčej bryndze ! Slovenskej bryndze!!! Naozaj je ťažké nájsť podnik kde vedia spraviť chutné halušky také tie pravé Slovenské. Chutné z bryndze a nie syrokrém riedený mliekom. Takže Dobrý pastier to má odfajknuté!
A tu sú fotky z Liptova.






V horúcich dňoch je príjemné zájsť na miesto kde sa aspoň trochu zchladíme. Poblízku máme Vrátnu dolinu. Minulý týždeň sme sa išli trošku prejsť a pochodiť si po naozaj ľadovej vode!


Koncom júla sa každoročne konajú Jánošíkove dni práve v Terchovej, nie je rok aby sme tam neboli. Tento rok však zdravotný stav nedovolil, čo je mi veľmi ľúto.  Len sme sa autom pristavili a išli kúpiť niečo malej. A stihla som aj zopár fotiek.




Čachtice boli miesto kde som vždy túžila zájsť. Jeden rok sme sa tam chystali ale práve vtedy bol hrad zatvorený kvôli rekonštrukcii na dva roky a keďže čas beží ako voda ani sme sa nenazdali a tento víkend sme si ho boli pozrieť.  Krásny hrad! A atmosféra, ktorú so sebou nesie.  Čachtická pani alebo Krvavá grófka - Bathory. Kto pozná príbeh - prejde mu mráz po chrbte keď si predstaví, že práve stojí na mieste kde Bathory vraždila mladé panny aby získala večnú krásu. Aj keď veľmi veľa faktov usvedčuje Grófku z krvavých činov je na mieste uvažovať nad skutočnosťou.  Potrieť niekoho medom, priviazať k stromu čakať na to kedy zaútočí medveď a potom sa kúpať v krvi mŕtvej alebo zabiť složobnicu len preto, že ju pokvákala. Bola naozaj Alžbeta taká krutá alebo jej počarovala jej verná priateľka bylinkárka? A možné je že to na ňu len nafingovali nepriatelia? Faktom však ostáva, že počas jej panovania zomrelo záhadným spôsobom veľmi veľa mladých žien. Stojí na vás či si príbeh krvavej grófky prečítate a aký postoj zaujmete. Každopádne mňa história tohto hradu zaujala a som šťastná, že som sa v Čachticiach bola pozrieť. Škoda len, že podzemnie sme nestihli. Boli tam obrovské rady. A to som sa tak tešila!  :-(
Ale zas...stihli sme ochutnávku vín!  :-P








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára