štvrtok 16. apríla 2015

Pľúcnik lekársky - Pulmonaria medical

Pekný slnečný deň prajem všetkým!  Ak máte radi prechádzky po prírode, určite ste si všimli ako krásne farebne zakvitli lúky. Krásne modro,ružovo, fialové lány sú potešením pre naše oči.
Možno ste si už popri mojich príspevkoch všimli,že som celkom zástankyňou zdravých a bio vecí (samozrejme,že aj dobre zaúdená klobáska a slaninka je zdravá ;-D ) a ak môžem rada si sama zaobstarám rôzne ingrediencie do kuchyne či na tvorbu nejakých mojich hobby vecičiek a podobne. Jednoducho mám rada pocit,že skutočne viem čo doma mám.
Predvčerom sme sa boli doobeda prejsť a nedalo sa nevšimnúť ako sa z trávy hrdí Pľúcnik. Spomenula som si na detstvo keď som odtrhla kvet a vycucala nektár,ktorý v Pľúcniku je,mňam!
A keďže dobre viem aký je Pľúcnik všeliek bola by veľká škoda nechať ho len tak. Určite sa šikne keď doma niekoho rozbolí hrdlo :))


Ale kto o ňom viac nevie tu je krátky súhrn:
Pľúcnik je- proti  kašľu a pri jeho liečbe

               - pri astme
               - napomáha odhlieňovaniu
               - má protizápalové účinky
               - má priaznivý účinok nečinnosť žliaz s vnútornou sekréciou
               -  podporuje zrážanlivosť krvi
               -  priaznivo pôsobí na liečbu lymfatických uzlín
               -  napomáha vylučovaniu tekutín z tela (močopudný účinok)
               - vonkajšie použitie-na hemoroidy (sedacie kúpele)
               -  zle sa hojace rany a vriedky (zdroj-internet)







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára